Omtag

Alvarsamt gör omstart. Efter att ha legat nere sedan 16 september 2013 slår vi upp dörrarna på nytt. Det blir inlägg om smått och stort från södra Öland plus en del om foto, litteratur, layout, natur och annat som faller mig i smaken. Eftersom jag har många järn i elden blir utgivningsfrekvensen en aning lugnare än tidigare.

Fastän bloggen har legat i träda i drygt ett halvår görs än i dag mellan 50 och 70 besök per dygn på Alvarsamt. Vissa dagar är de flera hundra.

PS.
Kontakt har även tagits med vår tidigare ledarskribent, ordmagikern Sune Flisa, som från sitt enkla pörte ute på alvaret säger sig vara beredd att återuppta sitt heliga kall. På den lapp han skickade med grisbilen förra veckan stod ordagrant skrivet:

”Jag Sune Flisa är ånyo redo att sprida mitt verbala gullregn över de få som kan förstå min andes storslagenhet. Jag kommer att ödmjukt leverera i en intellektuell och gränsöverskridande aha-mix, inspirerad och färgad av influenser från färglösare och mindre kända kollegor som Kant-Goya-Beethoven-Goethe-Pirandello-Strindberg-Picasso-Einstein-Lars Lönndahl.”

Märkt

15 tankar om “Omtag

  1. Så enormt kul, tack för detta, du har varit saknad. inte bara att du inte ringer tillbaka :-), utan Alvarsamt, den behövs!!

  2. Marita Halvardsson skriver:

    O så härligt ! Hade precis upptäckt bloggen när den stängdes .

  3. Wilhelm.Skoglund@telia.com skriver:

    Kul! Ser fram emot Ölandsbilder i världsklass!

    • degerhamn skriver:

      Oj! Ölandsbilder i världsklass! Det var ett betyg som kräver ”full syra” för att leva upp till framgent. Lustigt att du nämner just fotona för i nästa inlägg, som publiceras nån gång under dagen/kvällen, vill jag visa att det faktiskt går att ta tekniskt bra bilder även med en billig och enkel fickkamera. Hur dom sen blir rent konstnärligt är som bekant en helt annan femma. 😉

  4. Anonym skriver:

    Kul att Du är tillbaka på ”banan” igen ! Berith !

  5. tinseb skriver:

    Åh så roligt! Tänk om jag vetat att du var på gång tillbaka då hade jag tipsat om Ölandsmästerskapen i badminton som pågår i Mörbylånga för tillfället. Hur eller hur så är det jättekul att du startar upp igen 🙂

  6. jan sellman skriver:

    Det gläder mig i hög grad att Du på nytt öppnar Ditt fönster mot södra Öland.En av de mest ”omedelbara ” delarna av vår långa ö.Hoppas på många bilder och kommentarer.Lycka till!!! Jan-Olof Sellman -Seby

  7. Hej! Vilken rolig nyhet – du är på banan igen. Jag har saknat dina trevliga texter och vackra bilder.
    Tack!

    Mvh Ann-Caroline

Lämna en kommentar