Bevingad Ölandsikon

Säg väderkvarn och nio av tio svenskar säger ”Öland”. Jag kan knappast tänka mig ett bättre varumärke. Men förvaltas det väl, utvecklas det på ett professionellt sätt? Jag vet inte. Jag kan bara konstatera att jag under tre fyra somrar på ön inte har sett en enda kvarn i funktion. Om jag vore turistchef skulle ett av mina första mål bli att få några kvarnar att fungera fullt ut från maj till september. Med rätt marknadsföring skulle de nog kunna locka en stor publik. Fågelskådare kan åka hundra mil för att få se skymten av en sällsynt pippi. Säkert skulle många åka lika långt för att se och höra en så pass märklig konstruktion som väderkvarnen faktiskt är.

silhuettbild

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: