galopp in i 2015

Det lilla stofölet är ett energiknippe. Det måste hända saker och ting hela tiden. Så snart de andra hästarna stannar upp och blir stående tänds ”full-i-fan-ljuset” i hennes ögon, och med olika metoder får hon småningom fart på delar av sällskapet.

galopp_2015_01Man kan ju inte bara stå här och mögla som ett annat ök…

galopp_2015_02Om man ändå kunde få lite fart på morsan. Men hon är seg ibland…

galopp_2015_03Så där ja… Morsan är inte helt hopplös ändå. Om vi bara kunde öka takten nu så…

galopp_2015_04Härligt! Det tar sej!

galopp_2015_05Nu är det dags att gasa lite. Häng på!

galopp_2015_06Vilken njutning… Nu seglar jag ifrån morsan. Hon är ju trots allt ingen ungdom längre…

galopp_2015_07Visst är jag vacker!? Kanske vackrast på hela Öland? Hoppas att hingstarna ser mig nu…

galopp_2015_08Jag känner mig som en gasell. Det här är livet: Att galoppera…

galopp_2015_09Men hagen är för liten för en stjärna som jag. Dags att börja bromsa in…

galopp_2015_10Det gjorde susen, det där. Och morsan hängde ju faktiskt med rätt skapligt…

Taggad

4 thoughts on “galopp in i 2015

  1. Anonym skriver:

    Perfekta och njutbara startfoton på nya 2015, önskar dig ett Gott Nytt Blogg-år🌱.

  2. Jan Tornegård skriver:

    Gott Nytt År 2015 och tack för det gångna året.

Kommentera

