förtrollande ros

På håll ser den ut som de flesta andra rosor. Men på nära håll blir den magisk – i sin färg. Det finns troligen tiotusentals olika sorters röda och orange rosor, men ingen som denna. Det går inte att beskriva dess färg. Ska jag ändå försöka blir det blekhallonröttjordgubbsrosavitgrågulrosavit. På ett ungefär…

Var den växer? Det säger jag inte. Jag vill ha den för mig själv.

rosenFör den fotointresserade: Fickkamera, makroläge, snett motljus, direktblixt, 1/250 sekund, bländare 9 vid 100 ISO.

Taggad ,

5 thoughts on “förtrollande ros

  1. Jeanette Sköld skriver:

    Aha, den 2:a Bengt Grive, kommer du ihåg??

  2. Jeanette Sköld skriver:

    Han som pratade i tv till konståkningen för länge sedan, han fick ihop färger på damers klänningar så man undrade: Vad sa han? som du med den här rosen.

    • degerhamn skriver:

      Ja, då förstår jag. 😉
      Min färgbeskrivning är kanske inte helt glasklar. Bättre är kanske ”jasminrödcognacsblåvitcitrongulstänkmildrosamildgråblek”.

  3. Jeanette Skölda skriver:

    Ja det var bättre, då blev jag inte så förvirrad!!?? Haha.

Kommentera

