anna T-P vann – igen!

Hon är omöjlig. Anna T-P vann!

Det är knappt jag kan tro det jag skriver, men hon vann alltså igen. Hon gjorde det! Jag tror det är för femte gången av tio möjliga! Efter bara knappt två och en halv timmes klurande tog hon hem den 38 kilo tunga virtuella guldpokalen på tre poäng. Förstår någon levande hur människan bär sig åt? Jag misstänker att Anna T-P har parkerat trojan i min dator och sitter leende hemma i X-byn och ser mig skriva frågorna. Det kan bara vara på det sättet. Det finns ingen möjlighet att vara så överintelligent som Anna T-P tycks vara. Hon överskrider alla mänskliga begåvningsplan. Nu köper jag ytterligare brandmurar och vakthundar och spionjägare till burken, innan det blir dags för nästa omgång om några veckor…

Men eftersom jag ännu inte kan leda min teori i bevis måste hela redaktionen och jag återigen gratulera Anna T-P. Eftersom du vinner den tionde tävlingen skrivs du in i min kommande öländska historiebok med guldram omkring. Det geniala är guld värt!

Ingen man har hittills vunnit tävlingen. Vi män får stå där med dumstruten på oss. För eviga tider?

Lösningen:
Vi åkte från Algutsrum till Borgholm.

Om vi byter ut en bokstav (u) bland frånortens sex första får vi ett känt svenskt konkursat klädesföretag (Algots). Vi kör först en mycket kort sträcka västerut, sedan ungefär 37 gånger längre norrut. Världsberömd friidrottares efternamn (Holm) är även målortens (holm). Friidrottaren (Stefan Holm) är född 20 år senare än annan, om möligt ännu mer känd svensk idrottsman (Björn Borg), vars efternamn är målets förnamn (Borg). Friidrottaren (Stefan Holm) har en gång vunnit TV-programmet På spåret. Idrottsmannen (Björn Borg) slog som 15-åring Onny Parun.

Taggad

2 thoughts on “anna T-P vann – igen!

  1. Anna T-P skriver:

    Hej! Nu ska vi inte överdriva men tack för alla superlativ 😉
    Anna

Kommentera

