bloggar dör och bloggar föds…

Alvarsamt avslutas någon gång under våren/sommaren 2016. Gratisutrymmet på WordPress är då utnyttjat och Alvarsamt beräknas som avslutad kunna bjuda besökarna på runt 1 500 inlägg och mellan 6 000 och 7 000 foton. Bloggen kommer att ligga kvar på nätet i uppskattningsvis 87 654 år som en privat historiebeskrivning av livet på öns södra del under 2011-2016.

Nu utvecklar jag två nya bloggar. Den ena handlar om ”Öland från luften”. I den tänker jag – precis som det låter – fotografera Öland i ovanifrånperspektiv i höjder från 10 till 300 meter. Om denna ”friflygande aeroblogg” återkommer jag under hösten.

Den andra bloggen handlar om mitt intresse för biologi, vatten, vattendjur, fiskar och akvaristik och heter I mina vatten. Du kan läsa den här.

En blogg dör, alltså. Men två andra föds! Välkommen upp i det blå – och ned i det våta!

NY_makro_337Gulbrämad dykarbagge, en skönhet från Degerhamns hamn.

Taggad , , ,

4 thoughts on “bloggar dör och bloggar föds…

  1. lollo skriver:

    Tja…lesen hade jag blitt om du försvann..upp i det blå o ner i böljan där är jag med.

  2. Jeanette Skölda skriver:

    Tur du finns kvar på andra ställen, men när det nya börjar är det vår/sommar igen på Öland

Kommentera

