henrik yngvesson svarade snabbt på mejl

Dan efter att jag mejlat Henrik Yngvesson (M), kommunalråd i Mörbylånga och tillika vice ordförande i landstingsfullmäktige, svarar han med rak och intressant information. Först nu får jag också information om att VC i Mörbylånga själv får söka efter arbetskraft – trots att jag inte frågade Henrik om detta. Däremot ställde jag den frågan till andra landstingare i tidigare mejl – utan att få svar.

Nya mejl måste småningom skickas för att utröna varför vissa arbetsplatser inte får söka egen arbetskraft… Finns skäl för ett sånt förbud? Om ja, är läget nu så prekärt att man måste tillåta sånt som egentligen inte borde tillåtas?

Den som lever får kanske svaret…

Yngvesson

Taggad ,

One thought on “henrik yngvesson svarade snabbt på mejl

  1. […] Dan efter att jag mejlat Henrik Yngvesson (M), kommunalråd i Mörbylånga och tillika vice ordförande i landstingsfullmäktige, svarar han med rak och intressant information. Först nu får jag också infor… landstinget kalmar – Twingly Blog Search […]

Kommentera

