landstingsdirektören ett föredöme

På min e-postfråga om landstingets e-postpolicy gäller alla inom Landstinget svarade högste chefen, landstingsdirektören Krister Björkegren snabbt, inom ett dygn:

Hej Staffan ! Det stämmer att vi skall besvara vår epost. Kan jag hjälpa dig vidare?

Krister svarar kort, koncist. Han till och med frågar om han kan hjälpa mig vidare. Han är ett proffs och ett föredöme.

Den intressanta frågan kvarstår: Varför kan inte också ett landstingsråd agera professionellt? Anders Henriksson fick mitt första mejl med frågor om Mörbylånga VC 21 februari. Några dagar senare fick han mitt andra mejl och även Sune Flisa har mejlat honom – utan svar eller autosvar. Varför omfattas inte han av landstingets e-postpolicy? Finns den så på sikt förödande gräddfilen även inom landstinget?

Ingen vet, ännu…

 

Taggad ,

One thought on “landstingsdirektören ett föredöme

  1. […] På min e-postfråga om landstingets e-postpolicy gäller alla inom Landstinget svarade högste chefen, landstingsdirektören Krister Björkegren snabbt, inom ett dygn: Hej Staffan ! Det stämmer att vi ska… landstinget kalmar – Twingly Blog Search […]

Kommentera

